Je „pokémarketing“ novým spôsobom na prilákanie ľudí?


Ak ste veľké nákupné centrum, alebo prevádzkujete reštauráciu pri parku a chcete mať v týchto dňoch v okolí svojho podniku veľa ľudí, tak investujete do marketingu. Zaplatíte si reklamu na platformách ako je facebooku a google, urobíte si offline prezentáciu vyvesením tabule a vypísaním denného menu kriedou na čiernu tabuľu, na ktorej je zvyčajne aj značka nejakého piva a pošlete brigádničku rozniesť zopár letáčikov…

Ak ste trošku viac na online a chcete docieliť aby váš podnik navštevovali aj mladí ľudia začnete s nimi aktívne komunikovať cez facebook stránku, založíte si konto na instagrame, alebo dokonca snapchate. Ak ste však skutočný vizionár pustíte sa popri klasickom marketingu aj do tzv. „pokémarketingu“. Ošiaľ s názvom Pokémon Go totiž ovláda veľmi jednoduchým spôsobom aj pohyb ľudí, či zdržiavanie sa na miestach, ktoré sú vyznačené ako „Pokéstops„. V princípe sa totiž musíte niekde fyzicky sami dopraviť, aby ste chytili pokémona, alebo získali bonus, ktorý vám ponúka pokéstop. Vyženie vás to teda z obývačky a kancelárie a idete na miesto, na ktoré vás aplikácia naviguje. Keď všetko okolo pokémánie pochopíte a zhodnotíte, že pre váš biznis chcete prílev „novej krvi“ a máte v pláne osloviť vekovú skupinu od 13 – 50 rokov (áno a dokonca až 50+) investujete do tzv. „Lure modulov“, teda boostov (vylepšení, pozn.red) na prítomnosť pokémonov pri pokéstops. Samozrejme úplne najdôležitejšie je mať pri vašom biznise pokéstop (v budúcnosti sa bude dať pokéstop prenajať podľa niektorých zdrojov na určitý čas na nejaké miesto na mape).

Zdroj: Facebook/Ladislav Miko
Zdroj: Facebook/Ladislav Miko

Takéto boost kvetinky, aké máte možnosť vidieť na príspevku hore sú pri jednom z najväčších nákupných centier v Bratislave. Sú tam každý deň a skoro celý deň od počiatku pokémánie, pretože kde je veľa pokémonov, je teraz aj veľa ľudí. Povráva sa, že niektoré nákupné centrá, takto šikovne naskočili na modernú vlnu a investujú aj do nového spôsobu poké-propagácie, alebo pokémarketingu na pritiahnutie návštevníkov a ukazuje sa, že je to pravda. Veď zhodnoťte sami…

Screenshot: Facebook/Vladimír Benko
Screenshot: Facebook/Vladimír Benko

Priam ukážkovo to tiež prezentuje aj fotka na facebooku od všetkým známeho slovenského dopravcu. V príspevku nezabúdajú poukázať na to, že v okolí stanice sú 3 pokéstops a dokonca spúšťajú súťaž o TOP pokémona chyteného na ich stanici. Príspevok ukončujú ako inak „Gotta catch’em all“!

Screenshot: Facebook/Vladimír Benko

LM




OR


Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

Prihlásenie

PRIHLÁS SA RÝCHLO CEZ FACEBOOK A PRIDAJ SVOJ ČLÁNOK!

Nemáš u nás účet?
Registrácia

reset hesla

Zabudnuté heslo? Žiaden problém!

späť
Prihlásenie

Registrácia

VIRÁLNE.SK je tvojím každodenným zdrojom zábavy a informácií! Pridaj obrázok, blog, zoznam, kvíz, alebo video len pár klikmi a staň sa členom najvirálnejšej komunity na Slovensku.

späť
Prihlásenie